Festival Borštnikovo srečanje

Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 52. Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

52. Festival Borštnikovo srečanje

20. - 29. oktober 2017 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

52. Festival Borštnikovo srečanje


The Tiger Lillies, Julian Crouch, Phelim McDermot

Peter Kušter

SNG Nova Gorica

Premiera 7. decembra 2016 v SNG Nova Gorica.
Predstava traja 1 uro 30 minut in nima odmora.

Prevajalec Andrej Rozman Roza
Režiserka Ivana Djilas
Dramaturginja Ana Kržišnik Blažica
Lektor Srečko Fišer
Avtorji aranžmajev Boštjan Narat, Blaž Celarec, Joži Šalej
Korepetitor Joži Šalej
Scenografka in oblikovalka lutk Barbara Stupica
Kostumografka Jelena Proković
Koreografka Maša Kagao Knez
Svetovalec za animacijo lutk Brane Vižintin
Oblikovalec svetlobe Samo Oblokar
Oblikovalka maske Tina Prpar
Asistentka scenografke Ana Žerjal
Asistentka kostumografke Neli Štrukelj

Igrajo
Ana Facchini • Kristijan Guček • Peter Harl • Gorazd Jakomini • Patrizia Jurinčič Finžgar • Jure Kopušar • Matija Rupel • Marjuta Slamič • Andrej Zalesjak

Glasbeniki
Blaž Celarec k. g. • Boštjan Narat k. g. • Joži Šalej k. g.

Glasbena igra kultne londonske skupine Tiger Lillies je priredba svetovno znane otroške slikanice Peter Kušter (Struwwelpeter, 1845) nemškega psihiatra, pesnika in pisatelja Heinricha Hoffmanna. Junk opera, kot so jo imenovali avtorji sami, je bila prvič predstavljena leta 1998 v Londonu, sledile so uprizoritve po vsem svetu, od Broadwaya do dunajskega Burgtheatra. Dobila je tudi vrsto nagrad, med njimi najpomembnejšo, Laurence Olivier Award for Best Entertainment (2002).

Hofmannov Peter Kušter obsega različne zgodbe, napisane v času t. i. črne romantike. Bizarne zgodbe pripovedujejo o slabem vedenju otrok in njegovih možnih nevarnih posledicah. Otrok, ki noče jesti, vse bolj hujša, dokler ne umre; drugi, ki ne pazi, kod hodi, pade v vodo in skoraj utone; deklica, ki se igra s prepovedanimi vžigalicami, zgori … V zgodbah se strah uporablja, da bi se otroci naučili lepega vedenja in ubogljivosti. Ne glede na dvomljivo izročilo tovrstne črne pedagogike spada delo med najuspešnejše otroške knjige; njeni motivi so bili uporabljeni v literaturi, filmu in na televiziji.

Bizarna opereta, namenjena odraslim in mladini, navdušuje z groteskno-morbidno intenzifikacijo zgodb in s črnim humorjem.

Celotno vzdušje uprizoritve ustvarja svojevrsten ekstravaganten cabaret noir, k čemur poleg omenjene vizualne podobe odločilno pripomorejo glasbeni aranžmaji, ki so delo Blaža Celarca, Jožija Šaleja in Boštjana Narata, glasbenikov, ki se v predstavi v dogajanje tudi gledališko in scenično odlično vključujejo. […] Ustvarjalci so na oder postavili groteskno in ekstravagantno, glasbeno in scensko bogato, nemalokrat izjemno duhovito in drzno gledališko poslastico.

Anja Bajda Gorela, Primorske novice, 17. 12. 2016

Peter Kušter <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
Peter Kušter <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
Peter Kušter <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan
Peter Kušter <em>Foto: Peter Uhan</em>
Foto: Peter Uhan

Iskalnik