Po romanu Colma Tóibína Marijin testament
Brezmadežna/Immaculata
Drama SNG Maribor
Na sporedu
Hommage à Tomaž Pandur
Premiera 23. 9. 2016, Stara dvorana, Maribor
Predstava traja 1 uro in nima odmora.
Avtorja dramatizacije in priredbe Livija Pandur, Tomaž Pandur
Avtorica prevoda in dramaturginja Livija Pandur
Scenograf Marko Japelj
Kostumograf Leo Kulaš
Lektor Janez Bostič
Avtorja glasbe Boris Benko, Primož Hladnik (Silence)
Sodelavci pri predstavi Branko Jordan, Tibor Hrs Pandur, Edward Clug, Andreja Japelj, Marjeta Borštnar - Mini
Oblikovalka svetlobe Vesna Kolarec
Igra
Marija Nataša Matjašec Rošker
Tomaž Pandur, režiser, ki je s svojim umetniškim opusom zagotovo zaznamoval gledališče, ki je bil do konca zvest svojemu ustvarjalnemu credu, svojemu izvirnemu rokopisu, ki je svoje vizije, sanje, samote, strahove, navdušenja nesebično delil s svojimi sodelavci in sopotniki, bi v mariborski Drami odprl sezono 2016/17 s predstavo Immaculata/Brezmadežna in se tako vrnil tja, kjer se je začelo, vendar se je njegova življenjska pot lani nesrečno zaključila.
Predstava po romanu Colma Toibina je izoblikovana v štirinajst miselnih pokrajin Marijine poti, v oltar ljubezni, izgube, samote, iskanja smisla v ranah, ki jih ne more nič zaceliti. Immaculata je ženska, zlorabljena v podobo, v dogmo, v instrument vere. Je pričevanje ženske, ki je bila izbrisana iz zgodovine in potvorjena v podobo, da bi služila vzpostavitvi oblastne religije, ki je prav tako potvorila izvorni nauk Kristusa v sredstvo za tiranizacijo množic.
Ves hrup zgodovine je sestavljen iz njihovih tišin. V tej tišini, danes, se Marija v svojem izgnanstvu skuša spomniti nekaterih besed, obrazov in delov zgodbe. Marija, ki je drzno izzvala vse svete in velike ideje. Tako jih je obdržala. Ker ideje umrejo, če jim nihče ne nasprotuje.
Brezmadežna predstava, prežeta z iskanjem lepote in arhetipskosti, ki sta bili modus operandi režiserja Pandurja; kot da bi se želel z evociranjem lepote dotakniti transcendentnega in s to lučjo osvetliti tuzemskost na globlji način.
M. Horvat, Mladina, 30. 9. 2016