Festival Borštnikovo srečanje

Nahajate se na arhiviranem spletnem mestu 52. Festivala Borštnikovo srečanje - za obisk aktualnega spletnega mesta, kliknite tukaj.

52. Festival Borštnikovo srečanje

20. - 29. oktober 2017 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

52. Festival Borštnikovo srečanje


Gregor Strniša

Ljudožerci

Drama SNG Maribor

Na sporedu

25.10.2017, sreda / 20:30 / Stara dvorana /

Premiera 12. 5. 2017 Stara dvorana SNG Maribor
Predstava traja 2 uri 40 minut in ima en odmor.

Režiser Ivica Buljan
Dramaturginja Diana Koloini
Scenograf Aleksandar Denić
Kostumografka Ana Savić Gecan
Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar
Koreografinja Tanja Zgonc
Lektorica Metka Damjan
Oblikovanje videa Toni Soprano
Oblikovanje svetlobe sonda4
Asistent režiserja Robert Waltl
Asistent scenografa Danilo Mlađenović

Igrajo
Smrt, Tenente Jurij Drevenšek
Prior Peter Boštjančič
Komtur Miloš Battelino
Peter Pajot Vladimir Vlaškalić
Florijan Falac Alojz Svete
Matilda Ksenija Mišič
Marta Mateja Pucko
Marija Nika Rozman
Majdalenka Ana Urbanc
Srčev fant Viktor Meglič
Križeva dama Irena Varga
Pik as Kristijan Ostanek
Goščarka Mirjana Šajinović
Neznanka Eva Kraš
Major Matevž Biber
 

Ljudožerska družina slovenskih beguncev, bivajoča v notranjosti nemške križevniške cerkve, se ob koncu druge svetovne vojne ohranja pri življenju z jedenjem in prodajo človeškega mesa, da ne bi podlegla lakoti. Vojno preživi edino družinski oče Pajot, ki je s klanjem obogatel in svobodo dočaka kot uspešen podjetnik, ki bo z med vojno nabranim kapitalom zlahka vstopil v novi čas. Strniševi ljudožerci niso bestialni oziroma animalni. So samo ljudje z določeno komoditeto, ki ne zahteva uživanja človeškega mesa samo takrat, ko ni druge hrane, ampak očitno tudi sicer. Če iščemo skupno definicijo, so to potrošniki z enakimi potrebami. Strniša je potrdil domnevo, da parabola o slovenski družini, ki se v času vojne po lastnih močeh bori za preživetje, ne govori o nekem posebnem času, pač pa o nastrojenosti, ki ji izredne razmere služijo kvečjemu kot izgovor. Igra, ki ugotavlja, da je ljudožerstvo logika našega sveta.

Režiser je domišljeno premostil dihotomijo med "realnim" in "virtualnim". Končna bilanca je svojevrsten groteskni misterij v kabaretni preobleki, ki mu uspeva zelo gladko ne samo prestopati mejo med tragičnim in komičnim, temveč to mejo pravzaprav zabriše.

Peter Rak, Delo, 18. 5. 2017

Ljudožerci <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Ljudožerci <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Ljudožerci <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc
Ljudožerci <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Foto: Damjan Švarc

Iskalnik