Simon Stephens
Tisti občutek padanja
Drama SNG Maribor
Na sporedu
Premiera 10. 3. 2017, Stara dvorana
Predstava traja 1 uro 50 minut in nima odmora.
Režiser Janusz Kica
Prevajalec Zdravko Duša
Scenograf Marko Japelj
Kostumografka Doris Kristić
Skladatelj Kyrre Kvam
Koreografka Valentina Turcu
Lektor Janez Bostič
Avtor videa Žiga Kranjc
Asistentka režiserja Mateja Kokol
Asistentka lektorja (študijsko) Mojca Kolar
Igrajo
Paul Branko Jordan
Johnny Vladimir Vlaškalić
Annalisa Eva Kraš
Marnie Nika Rozman
Lucy Mirjana Šajinović
Madeline Mojca Simonič
Jenny Ana Urbanc
David Kristijan Ostanek
Louis Matija Stipanič
Luc Jurij Drevenšek
Sophie Irena Mihelič
Marc Davor Herga
Martin Matevž Biber
Claudie Maša Žilavec
Nicola Živa Selan k. g.
Alistair Miloš Battelino
Richer Nejc Ropret
Evans Mateja Pucko
Simon Stephens, eden najbolj prepoznavnih avtorjev sodobnega britanskega gledališča, je dramo Birdland naslovil po istoimenski pesmi legende ameriškega punk rocka Patti Smith iz leta 1975. Z navdihom rock glasbe jo je oblikoval kot potovanje skozi sodobni svet, v katerem je edino merilo človekovega življenja uspeh, označen z zvezdništvom in denarjem. Osrednji junak drame je rock zvezdnik Paul, ki se na koncertni turneji seli od mesta do mesta, od hotela do hotela, od ženske do ženske. Paul je tako bolj kot zvezdnik rocka zvezdnik dekadence in hipnih užitkov, ki v času kulture narcizma in smrti medčloveških vrednot predstavljajo največjo vrednost. Toda Paul, ki ima na videz vso svobodo na svetu, da dela, kar hoče, nima nič več svobode kot navadni smrtniki, ki so ujeti v svoje delavnike. Tudi on ima nad seboj založbo, s katero je praktično v sužnjelastniškem razmerju oziroma je pri njej tako zelo zadolžen, da ga ima v lasti. Zunanjemu svetu se zdi, da ima Paul vse, v resnici pa nima ničesar, razen svojih kratkih odtenkov objestnosti.
Paul Branka Jordana, zvezdnik nove dobe, na svoji (večni) turneji po svetu, je diabolični egomanijak na samouničevalni spirali od rock ikone do finančnega in etičnega razsula. Biti navzoč v tem resničnostnem šovu objestnega, perverznega uničevalca vsega in vseh je prvovrstni užitek, a tudi muka.
Melita Forstnerič Hajnšek, Večer, 13. 3. 2017